دانشگاهی

همه چیز درباره حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه شهید چمران اهواز

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری ایسنا گزارش می دهد:معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، جزئیات چگونگی ادامه نیمسال تحصیلی جاری را برای همه مقاطع تحصیلی، تشریح کرد.

دکتر علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای آموزش حضوری، اظهار کرد: هدف ما این است که آموزش دانشگاه‌ها را مجددا حضوری کنیم؛ بنابراین تاکید می‌کنیم که دانشگاه‌ها بسته نشده‌اند که بخواهند بازگشایی شوند، بلکه اکنون حضور دانشجویان را داریم. با توجه به مصوبه اخیر دولت و مکاتبه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و الزام به حضور دانشجویان، ما اقدامات خود را از چندی پیش آغاز کرده بودیم.

وی افزود: در سامانه دانشگاه، بخشی را برای دریافت کارت واکسیناسیون دانشجویان اختصاص دادیم تا اطلاعات خود را وارد کنند.

آغاز آموزش حضوری دانشجویان دکتری، با شرط واکسیناسیون کامل

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص آموزش دانشجویان دکتری، گفت: درباره دانشجویان دکتری ورودی جدید که ۲۲۰ نفر هستند، از آن‌ها درخواست کردیم که اطلاعات مربوط به واکسیناسیون خود را در سامانه بارگذاری کنند و مقرر شد که از دیروز، کلاس‌هایی که همه دانشجویان آن هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند، به صورت حضوری برگزار شوند. اگر در یک ورودی به عنوان مثال از ۴ نفر، یک نفر دو دز واکسن خود را دریافت نکرده یا تنها یک دز دریافت کرده است، فردی که واکسینه نشده تا ۶ آذر وقت دارد که واکسن خود را دریافت کنند. تا کلاس‌ها به صورت حضوری شروع شوند.

وی در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی نیز بیان کرد: درباره دانشجویانی که نیاز به استفاده از خوابگاه دارند، تمهیدات لازم و رعایت پروتکل‌ها دیده شده است. خوابگاه‌ها با رعایت همه نکات بهداشتی، میزبان این دانشجویان خواهند بود.

جلیلی‌فر ادامه داد: نیمسال اول تحصیلی از ۲۲ شهریور به صورت مجازی شروع شد و از ۱۵ آبان ماه، دانشجویان دکتری که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند، به صورت حضوری آموزش خود را شروع می‌کنند.

حضوری شدن کلاس‌های دانشجویان ارشد ۶ دانشکده

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص آموزش دانشجویان ارشد، گفت: نتایج نهایی دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ کارشناسی ارشد، ۱۵ آبان اعلام شده بود. بنابراین اطلاعات مربوط به واکسیناسیون این دانشجویان را دریافت و بررسی کردیم که چه کلاس‌هایی می‌توانند حضوری و چه کلاس‌هایی مجازی خواهند بود.

وی ادامه داد: باتوجه به این‌که تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد زیاد است، اولویت حضوری کردن کلاس‌ها را به دانشکده‌های علوم، علوم زمین، علوم آب، کشاورزی، دامپزشکی و مهندسی دادیم. یعنی گروه‌هایی در اولویت هستند که درس‌هی عملی و آزمایشگاهی دارند.

جلیلی‌فر در خصوص جزئیات برگزاری کلاس‌های دانشجویان ارشد، خاطرنشان کرد: کلاس‌ها از قبل به صورت مجازی شروع شده بودند اما ادامه برگزاری کلاس‌های این شش دانشکده از ۲۲ آذرماه به صورت حضوری خواهد بود.

تکلیف دانشجویان دکتری و ارشد ورودی ۹۸ و ۹۹

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: درباره دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۹ نیز این‌گونه عمل خواهیم کرد و کلاس‌های نیمسال سوم آن‌ها از شش آذر شروع خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد ورودی ۹۸ و ماقبل آن که پروپوزال خود را در گروه مربوطه مطرح و تصویب شده است، نفراتی که نیاز به استفاده از آزمایشگاه و کارگاه دارند، می‌توانند با دریافت مجوز از خوابگاه استفاده و حضور پیدا کنند.

آموزش دانشجویان کارشناسی

جلیلی‌فر در خصوص ادامه نیمسال دانشجویان کارشناسی ارشد، گفت:  فعلا تصمیمی برای حضوری شدن آموزش دانشجویان این مقطع گرفته نشده است. کلاس‌های این دانشجویان به صورت مجای ادامه خواهند داشت.

 آزمون‌های پایان ترم چگونه برگزار می‌شوند؟

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص آزمون‌های دانشگاه، تصریح کرد: با توجه به این‌که دو آزمون زبان انگلیسی ویژه دانشجویان دکتری و آزمون جامع دکتری را داریم، این دو آزمون حضوری برگزار خواهند شد. درباره آزمون‌های پایان نیمسال با توجه به این‌که هنوز زمان باقی مانده است، فعلا تصمیم‌گیری زود است. نزدیک به زمان برگزاری آزمون ارزیابی خواهیم کرد و تصمیم‌گیری را به آن زمان موکول می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا