دانشگاهی

شرط حضوری شدن برخی فرآیند‌های آموزشی دانشگاه شریف اعلام شد

در حوزه تحصیلات تکمیلی؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران: دانشگاه شریف با توجه به پیشرفت برنامه واکسیناسیون عمومی در کشور و امکان­‌سنجی برای بازگشت تدریجی به روال عادی در دانشگاه‌ها، شرایط حضوری شدن برخی فرآیند‌های آموزشی دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی را اعلام کرد.

بر این اساس، عمده کلاس‌­های درس در نیم‌­سال جاری دانشگاه صنعتی شریف کماکان به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد. تنها در مورد کلاس‌­های مختص دوره دکتری، در خصوص درخواست استاد درس و موافقت دانشجویان درس (منوط به ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال) این کلاس‌­ها می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌­های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شوند.

دانشکده­‌های دانشگاه صنعتی شریف نیز مجاز هستند جلسات آزمایشگاه­‌ها یا کارگاه‌­ها را برای دانشجویانی که نیاز به امکانات خوابگاهی ندارند، با رعایت پروتکل­‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار کنند. همچنین دانشجویان دروس مرکز تربیت بدنی می‌توانند با نظر استاد درس برای انجام تمرینات ورزشی از فضا‌های ورزشی دانشگاه استفاده نمایند. البته بنا به تاکید این دانشگاه، حضور دانشجویان در جلسات حضوری آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و همچنین فضا‌های ورزشی منوط به ارائه کارت واکسن دیجیتال خواهد بود.

جلسات دفاع از پایان­‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری که مجوز آن‌ها توسط استاد راهنما بعد از ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰ صادر می ­شود، به صورت حضوری برگزار خواهند شد. در شرایط خاص که به دلایلی موجه و با تایید معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوطه، امکان حضور تنها یکی از ممتحنین (داخلی یا خارجی) در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد و یا حداکثر دو نفر از ممتحنین (داخلی یا خارجی) در جلسه دفاع از رساله دکتری امکان‌پذیر نباشد، جلسه به صورت نیمه حضوری و با حضور دانشجو، استاد راهنما و دیگر ممتحنین برگزار خواهد گردید.

برگزاری جلسات دفاع از پروژه‌های کارشناسی (در دانشکده‌هایی که جلسات دفاع از پروژه‌های کارشناسی برگزار میشود) برای دانشجویانی که نیاز به استفاده از امکانات خوابگاهی ندارند، بلامانع خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا