آزمون‌هاورودی دکتری

حذف داوطلبان مشترک در برگزاری همزمان کنکور دکتری و ارشد ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، هر ساله تعداد قابل توجهی از داوطلبان، به طور همزمان در کنکور دکتری و کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند، اما برگزاری همزمان این آزمون در چهارم اسفندماه سال جاری، این امر را غیرممکن ساخته است.

دلایل این داوطلبان برای شرکت در هر دو آزمون بسیار متنوع و شخصی است. برخی از این داوطلبان، نسبت به تغییر رشته و شرکت مجدد در آزمون کارشناسی ارشد دودل هستند، از این رو نیم‌نگاهی هم به آزمون دکتری دارند و با شرکت همزمان در هر دو آزمون، بخت خود را برای تحصیل در یک دانشگاه خوب می آزمایند. به ویژه که در برخی رشته ها، عناوین دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری به یکدیگر نزدیک هستند و شرکت همزمان در هر دو آزمون کار دشواری نیست.

برخی داوطلبان به دنبال دو نوع شرایط متفاوت در کنکور دکتری و ارشد شرکت می کنند؛ مثلا با توجه به شرایط رزومه و سوابق تحصیلی خود، هدف خود در آزمون دکتری را دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کرده اند اما در آزمون کارشناسی ارشد که این موارد تاثیری ندارد، به دنبال ورود به یک دانشگاه خوب دولتی هستند.

به هرحال آنچه تاکنون رخ داده، تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری همزمان این دو آزمون است. تصمیمی که به گفته رییس سازمان سنجش، با هدف کاهش هزینه های این سازمان اتخاذ شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا