پژوهشی

جلسات پیش دفاع دانشجویان با استانداردهای روز دنیا برگزار می شود

رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد:

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی گزارش می دهد: هجدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به ریاست دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه در واحد شهرکرد برگزار شد.

طهماسب کاظمی در این جلسه با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیشرو نظام دانشگاهی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر جلسات پیش دفاع دانشجویان مقطع دکتری را با ۹ عضو گروه متمرکز هیأت علمی و با استانداردهای روز دنیا در فضای مجازی برگزار می کند.

وی تأکید کرد: در مدیریت منابع انسانی و کارکنان در حوزه هیأت علمی و با ایجاد طرح نظام (الف) و (ب)، تعهدات اعضای هیأت علمی نسبت به نظام آموزشی مشخص است و این شفافیت ها باعث افزایش کیفیت در دانشگاه می شود.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: استانهای دانشگاه آزاد اسلامی باید با برنامه ریزی های منسجم و کارشناسی شده، درصد قابل ملاحظه ای از بودجه خود را از محل درآمدهای غیرشهریه ای تأمین کنند.

ابراهیم رحیمی دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۷ مرکز علمی و دانشگاهی با ۲۲ هزار دانشجو و ۷۰۰ عضو هیات علمی وجود دارد، که در این میان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با ۹ هزار دانشجو، ۲۵۰ عضو هیات علمی و ۲۳۵ کارمند، ۴۰ درصد از آموزش عالی استان را در اختیار دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با وجود بیماری کرونا از لحاظ آموزشی پیشرو است و توانسته جزو ۵ دانشگاه آزاد اسلامی برتر کشوری باشد.

رحیمی اظهار داشت: این دانشگاه از لحاظ پژوهشی همواره جز سرآمدان و برترین های کشور بوده است به طوری که پنج نفر از پژوهشگران برتر بین المللی در سطح نخبگان جهان با رتبه های اول، دوم، ششم، چهاردهم و پانزدهم از اعضای هیأت علمی گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بوده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان از نظر مقالات برتر و مجلات علمی پژوهشی و مجلات خارجی و ثبت اختراع رشد بسیار خوبی در یک سال گذشته داشته است.

رحیمی تأکید کرد: در سال های گذشته ۲۴ هسته فناور شکل گرفته که ۸ هسته فناور به شرکت فناور تبدیل شده و در این میان یک شرکت فناور به شرکت دانش بنیان تبدیل شده است که محصولاتش پیش خرید و صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: اخذ مجوز برای سرای نوآوری و ایجاد مرکز رشد سلامت و واحدهای فناور از اقدامات دیگری است که در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

گفتنی است در این جلسه مرکز تحقیقات انرژی و بهینه سازی، مرکز تحقیقات بهداشت و صنایع غذایی و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا