آزمون‌هاورودی دکتری

جزئیات مرحله دوم آزمون دکتری ۱۴۰۱ در دانشگاه‌های بزرگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران،  آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱، جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار و نتایج اولیه آن ۲۴ فروردین ۱۴۰۱، اعلام شد. همچنین کارنامه نتیجه انتخاب رشته داوطلبان چهارشنبه ۲۸ فروردین از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شد.

برخلاف دو سال گذشته که به دلیل پاندمی کرونا، مرحله دوم آزمون شامل بخش مصاحبه و سنجش عملی و بررسی سوابق تحصیلی به صورت مجازی و یا نیمه حضوری برگزار شده بود، امسال مرحله دوم آزمون شامل (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم به صورت حضوری انجام خواهد شد.

برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات مجری مقطع دکتری جزییات ثبت نام و زمان مصاحبه علمی را اعلام کردند که به شرح زیر است؛

دانشگاه صنعتی شریف

تاریخ مصاحبه داوطلبان تمامی دانشکده ها و گروه ها (فنی و مهندسی، مدیریت و اقتصاد، شیمی، فیزیک و علوم ریاضی) در روزهای ۲۳ و ۲۴ خردادماه و پژوهشکده علوم و فناوری نانو روز چهارشنبه و پنجشنبه ۲۵ و ۲۶ خردادماه برگزار خواهد شد.

تـــاریخ ثبـــت نـــام در ســـامانه پـــذیرش دکتـــری نیمـــه متمرکـــز دانشـــگاه صـــنعتی شـــریف بـــه آدرس edu.sharif.edu.admission://https، در اطلاعیه شـماره ۲ ،متعاقبـاً از طریـق وبسـایت ir.sharif.www و یـا edu.sharif.grad://https اطلاع رسانی خواهد شد.

اطــلاع رســانی در خصــوص جلســه مصــاحبه آزمــون دکتــری، از طریــق وبســایت ir.sharif.www و یــا edu.sharif.grad://https و ارسال پیامک توسط شماره تلفن ۹۸۲۱۶۶۱۶، بـه شماره تلفن همراه ثبت شده توسط داوطلب در سامانه پذیرش دکتری نیمه متمرکز دانشگاه صنعتی شـریف صـورت خواهد پذیرفت.

جزئیات در خصوص زمانبندی و نحوه شرکت در جلسه مصاحبه (حضوری/غیر حضوری)، از طریق آدرس ایمیلـی که توسط داوطلب در سامانه پذیرش دانشگاه صنعتی شریف ثبت می شود و از طریـق وبسـایت ir.sharif.www و یـا edu.sharif.grad://https به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در اطلاعیه ای نحوه ثبت نام الکترونیکی معرفی شدگان مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی ( Ph.D) و دستیاری دامپزشکی دانشگاه تهران سال ۱۴۰۱ جهت شرکت در ارزیابی آموزشی و پژوهشی را اعلام کرد.

بر همین اساس ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک از امروز دوشنبه ۲ خرداد لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۰ خردادماه خواهد بود و داوطلبان می‌توانند جهت ثبت نام به آدرس ems۱.ut.ac.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.

ارزیابی تخصصی مرحله دوم آزمون (مصاحبه) از روز سه شنبه مورخ ۱۷ خرداد لغایت روز جمعه مورخ ۲۷ خرداد مطابق با جدول برنامه زمانبندی مصاحبه، برگزار می‌شود. ضروری است داوطلبان گرامی جهت کسب اطلاعات تکمیلی و اطلاع از مکان و زمان دقیق مصاحبه به سایت پردیس / دانشکده مربوط مراجعه کنند.

انجام مصاحبه صرفاً برای داوطلبان یک بار برگزار می‌شود و عدم شرکت در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف تلقی گردیده و برگزاری مصاحبه مجدد امکان پذیر نیست.

داوطلبانی که به دلیل تداخل زمان مصاحبه با دانشگاه دیگر، قادر به حضور در جلسه مصاحبه این دانشگاه نیستند، با ارائه مستندات لازم جهت انجام مصاحبه با پردیس / دانشکده ذیربط هماهنگی و پیگیری لازم را به عمل آورند.

ثبت نام الکترونیکی در هریک از کد رشته محل‌های معرفی شده از سوی سازمان سنجش، جهت مصاحبه الزامی است و کلیه داوطلبان موظفند در تاریخ‌های مقرر در سامانه جامع آموزش دانشگاه ثبت نام نمایند. در غیر این صورت از انجام مصاحبه محروم خواهند شد.

دانشگاه علامه طباطبایی

مصاحبه پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون نیمه متمرکز دکتری از روز سه شنبه ۱۷ خردادماه تا چهارشنبه مورخ ۲۵ خرداد برای هر رشته برگزار خواهد شد.

داوطلبان باید کارت شرکت در آزمون را از تاریخ ۱۰ خرداد تا ۱۲ خرداد به منظور اطلاع از روز و ساعت مصاحبه با مراجعه به سایت آزمون دانشگاه دریافت کنند.

امتیاز بررسی سوابق علمی و مصاحبه شیوه آموزشی – پژوهشی ۵۰ است که ۲۰ امتیاز مربوط به آموزشی و پژوهشی ،۳۰ امتیاز به مصاحبه اختصاص داده شده است.

نمره داوطلب در یک رشته امتحانی (گرایش یکسان) در دوره های مختلف (روزانه، نوبت دوم شبانه و پردیس دانشگاهی) یکسان درج می شود.

چنانچه داوطلب در روز و ساعت تعیین شده در محل مصاحبه حاضر نشود، عدم حضور وی به منزله غیبت و انصراف از مصاحبه تلقی می شود.

پرداخت مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان بابت هزینه ثبت نام برای هر رشته و گرایش در تمامی دورهها روزانه، نوبت دوم شبانه و پردیس دانشگاهی الزامی است.

داوطلبان پس از پذیرش نهایی و قبولی در دوره دکتری دانشگاه عالمه طباطبائی، قبل از آزمون جامع ملزم به ارائه مدرک زبان معتبر حسب مصوبات شورای تحصیالت تکمیلی دانشگاه هستند.

در صورت ارائه و بارگذاری مدرک زبان معتبر در هنگام ثبت نام از امتیاز آن با توجه به دستورالعمل های موجود و با تشخیص کمیته مصاحبه کننده برخوردار خواهند شد.

دانشگاه تربیت مدرس

جلسه (آزمون شفاهی) مصاحبه کلیه رشته/گرایش های این دانشگاه به صورت حضوری از نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۱ و در بازه زمانی ۱۷ خرداد تا ۶ تیرماه برگزار خواهد شد.

داوطلبان ضروری است آمادگی لازم نسبت به تهیه و آماده سازی مدارک لازم در (ذیل این اطلاعیه) اقدام و سپس نسبت به ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری فایل اسکن مدارک با فرمت مناسب در سامانه جامع دانشگاهی گلستان در بازه زمانی ۲ تا ۶ خردادماه را داشته باشند.

دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع رسانی ثبت نام از طرق دیگر ندارد و عدم ثبت نام و حضور داوطلب در روز برگزاری جلسه آزمون شفاهی به منزله انصراف

براساس تاکید دانشگاه تربیت مدرس، امکان برگزاری مجدد جلسه آزمون شفاهی نیز مقدور نخواهد بود.

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرده است؛ پذیرفته شدگان این دانشگاه به صورت تمام وقت در دوره دکتری اشتغال به تحصیل خواهند داشت و مشمول کلیه مقررات آموزشی و انضباطی دانشگاه خواهند بود.

پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاه های دولتی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت با تحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه کنند.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب دارای هر یک از شرایط ورود به دوره دکتری مذکور در اطلاعیه های سازمان سنجش و این اطلاعیه نبوده است، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل او جلوگیری و مطابق مقررات در هر مرحله ای از پذیرش یا تحصیل باشد به تحصیل وی خاتمه داده میشود.

درصورتی که مدارک الزامی برای بررسی پذیرش داوطلبان به طور کامل توسط داوطلب در سامانه بارگذاری نشده باشد، به درخواست پذیرش وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نخواهد بود.

دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرده است؛ داوطلبان دوره دکتری تخصصی تا ۷ خردادماه فرصت دارند، به سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه (ثبت نام دوره دکتری سال ۱۴۰۱) مراجعه و کلیه اطلاعات و سوابق شخصی، آموزشی، پژوهشی، تدریس، اشتغال و … ، همچنین رشته/گرایش/محلهای مورد نظر خود را طبق راهنمای مربوطه وارد سامانه کنند.

با توجه به محدودیت زمان لازم بین ثبت نام، تشکیل پرونده و مصاحبه، مهلت ثبت نام و ورود اطلاعات در سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

در صورت عدم ورود اطلاعات و قطعی نمودن آن در سامانه، از داوطلب مصاحبه بعمل نمی آید. صحت اطلاعات وارد شده در سامانه به عهده داوطلب است. در صورتی که در هر مرحله از فرآیند پذیرش داوطلب و حتی پس از قبولی دانشجو در دانشگاه مشخص گردد که اطلاعات وارد شده در سامانه با اطلاعات واقعی مغایرت دارد، پذیرش داوطلب لغو شده و مطابق با قوانین برخورد خواهد شد.

برگزاری مصاحبه تخصصی مصاحبه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر الزاماُ بصورت حضوری است و تاریخ برگزاری مصاحبه تخصصی در روزهای دوشنبه ۱۶ خردادماه و سه شنبه ۱۷ خردادماه است.

پس از انجام مصاحبه تخصصی با کلیه دعوت شدگان و بررسی دقیق سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان مذکور، نتایج بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش کشور، سوابق آموزشی ۱۰ درصد، نمره سوابق پژوهشی ۱۰ درصد و نمره مصاحبه۳۰ درصد محاسبه و به سازمان سنجش اعلام می شود.

دانشگاه علم و صنعت

براساس اعلام دانشگاه علم و صنعت، بارگذاری مدارک داوطلبان در دانشگاه علم و صنعت از یکم خردادماه آغاز شده و تا ۹ خردادماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان نیاز است مدارک زیر را در سیستم گلستان دانشگاه بارگذاری کنند.

مدرک کارشناسی (آن‌دسته از داوطلبان که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند، علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست مدرک کاردانی را نیز ارسال نمایند).

مدرک کارشناسی ارشد (آن‌دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل خواهند شد، باید اصل گواهی تائید شده توسط دانشگاه محل تحصیل مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ را ارسال نمایند).

دانشجویانی که دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را انجام داده ولی هنوز موفق به تسویه حساب نشده‌اند، گواهی مبنی بر دفاع با ذکر معدل را ارسال کنند.

مربیان دانشگاه‌ها باید گواهی مبنی بر عضو هیأت علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی وزارت متبوع را ارائه نمایند. مربیان دانشگاه آزاد اسلامی باید معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی آن دانشگاه را نیز بارگذاری نمایند.

پرداخت مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال بابت هر جلسه مصاحبه جداگانه (به عنوان مثال چنانچه داوطلب متقاضی مصاحبه در رشته مهندسی برق – الکترونیک هم در دوره روزانه و هم در دوره پردیس خودگردان باشد باید ۱،۲۰۰،۰۰۰ ریال پرداخت نماید.)

براساس جدول زمانبندی که سازمان سنجش منتشر کرده، مصاحبه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکزسال ۱۴۰۱ در این دانشگاه، در بازه زمانی ۹ خرداد تا ۴ تیرماه برگزار خواهد شد.

دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک داوطلبان دکتری ۱۴۰۱ در دانشگاه الزهرا از روز سه شنبه ۳ خردادماه آغاز می شود و تا روز چهارشنبه ۱۱ خرداد نیز ادامه دارد.

داوطلبان ضروری است با مراجعه به سامانه جامع آموزشی گلستان به نشانی https://edu۱.alzahra.ac.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری اسکن مدارک درخواستی اقدام کنند.

دانشگاه تمهیدات الزم برای استفاده دانشجویان دوره دکتری از فرصت مطالعاتی خارج و داخل کشور را براساس ضوابط و قوانین دانشگاه و آیین نامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراهم می کند.

دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکتری امکان استفاده از راهنمایی و مشاور مشترک با اساتید دانشگاه های معتبر خارجی را با هماهنگی استاد راهنمای اول خود خواهند داشت.

دانش آموختگان برتر دانشگاه می توانند از فرصت پسا دکتری در دانشگاه الزهرا بهره مند شوند.

به مقالات علمی – پژوهشی دانشجویان در مقطع دکتری در صورت احراز شرایط شیوه نامه حمایت از مقاالت دانشگاه الزهرا، حمایت مالی تعلق می گیرد.

تمام دانشجویان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه حوادث هستند.

مصاحبه علمی دکتری در دانشگاه الزهرا در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۵ خردادماه برگزار خواهد شد.

شرایط خوابگاه

۱ -خوابگاه فقط به دانشجویان روزانه تعلق می گیرد.

۲ -این دانشگاه در جهت حمایت از دانشجویان دکتری روزانه، حداکثر ۸ نیمسال خوابگاه در اختیار ایشان قرار خواهد داد.

۳ -دانشگاه در خصوص واگذاری خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم (شبانه) تعهدی ندارد ولی در صورت داشتن ظرفیت، امکان اسکان در خوابگاه خودگردان زیر نظر دانشگاه وجود خواهد داشت.

دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

براساس اعلام دانشگاه خواجه نصیر ثبت نام غیرحضوری و بارگذاری مدارک برای شرکت در جلسه مصاحبه علمی از ۷ خرداد ماه آغاز می شود و تا روز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. اطلاعیه های تکمیلی و جزئیات ثبت نام الکترونیکی مصاحبه به زودی از طریق سایت دانشگاه اعلام می شود.

دانشگاه اصفهان

این دانشگاه مرحله دوم (ارزیابی تخصصی) را بر اساس بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی و نیز آزمون تخصصی (کتبی / مصاحبه) به صورت حضوری و در بازه زمانی ۱۰ خرداد تا ۲۵ تیرماه برگزار می‌ کند.

توصیه می شود داوطلبان نسبت به تهیه و تدارک فایل رزومه و مستندات علمی خود اقدام کنند تا هنگام ثبت نام در اسرع وقت بارگذاری نمایند.

این دانشگاه، داوطلبان دارای رتبه برتر را که در دانشگاه اصفهان پذیرش نهایی شوند؛ طبق شیوه نامه مصوب هیات امنا مورد حمایت مالی قرار خواهد داد.

وجه ثبت نام برای ارزیابی تخصصی داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱، مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل یکصد هزار تومان می باشد که در زمان ثبت نام به صورت الکترونیکی دریافت می شود.

دانشگاه فردوسی مشهد

براساس اعلام دانشگاه فردوسی مشهد، آن دسته از داوطلبان دکتری که حدنصاب دانشگاه فردوسی مشهد را کسب کرده و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور به این دانشگاه معرفی شده‌اند، تا ۱۰ خردادماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام مرحله دوم آزمون(مصاحبه) به صورت اینترنتی اقدام کنند.

این دانشگاه تاکید کرده است که ثبت نام اینترنتی حتما ۳ روز قبل از تاریخ مصاحبه، تکمیل شود. جهت تایید ثبت‌نام لازم است مبلغ ۲ میلیون ریال برای یک رشته‌گرایش و ( ۵۰۰ هزار ریال برای هر رشته‌گرایش اضافه) پرداخت شود.

دانشگاه صنعتی ارومیه

دانشگاه صنعتی ارومیه در اطلاعیه ای اعلام کرده است؛ برای آن دسته از داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه مربی هستند، ارائه اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند، الزامی می باشد است.

مربیان پیمانی مشمول استفاده از سهمیه مربی نمی باشند.همچنین مربیان دانشگاه آزاد صرفا با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد محل خدمت امکان بهره مندی از این امتیاز را در آزمون دکتری ۱۴۰۱ دارا هستند. ارائه و بارگذاری این معرفی نامه برای این گروه از داوطلبان جهت انجام مصاحبه ضروری است.

واریز مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال -صد و بیست هزار تومان (به صورت آنلاین) بابت هزینه ثبت نام و مصاحبه برای هر کد رشته محل انتخابی ضروری است.

در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، وجه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود. جلسه بررسی ارزیابی آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای هر داوطلب صرفا یک بار و به صورت حضوری برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از مصاحبه و ادامه تحصیل در دانشگاه ارومیه تلقی شده و برگزاری مجدد مصاحبه برای داوطلبی که در مصاحبه شرکت نکرده است، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

مصاحبه داوطلبان دکتری در دانشگاه ارومیه در بازه زمانی ۷ خرداد ۱۴۰۱ تا ۲۰ تیرماه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا