آزمون‌هاورودی دکتری

آغاز ثبت نام پذیرش دانشجوی دکتری شعبه امارات پیام نور از ۲۵ آبان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران: نحوه پذیرش دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور – مرکز امور بین الملل شعبه امارات اعلام شد. دانشگاه پیام نور صرفاً از بین ایرانیان مقیم خارج کشور و غیر ایرانیان مسلط به زبان فارسی از طریق سوابق تحصیلی و بررسی سوابق علمی، پژوهشی، فرهنگی و مصاحبه علمی در قالب رشته‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در شعبه بین الملل دانشگاه پیام نور در کشور امارات برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

شرایط پذیرش دکتری در شعبه امارات دانشگاه پیام نور

شرایط عمومی پذیرش:

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات). اقلیت‌های دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنکه متجاهر به نقض احکام اسلامی نباشند.

  • عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
  • نبود احراز فساد اخلاقی
  • عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال
  • دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم برای داوطلبان ذکور (اعطای معافیت تحصیلی، به مشمولین، امکان پذیر نیست).
  • دارا بودن گذرنامه معتبر و ارائه مدارک مستدل و معتبر مبنی بر اقامت در خارج از ایران یا امکان حضور فیزیکی در کلاس‌ها و آزمون‌ها در کشور امارات
  • نداشتن منع قانونی برای حضور و تردد به کشور امارت. در صورت پذیرش قطعی کلیه امور تحصیلی دانشجو در کشور امارت انجام خواهد شد.
  • در صورت قبولی اولیه، شروع و ادامه به تحصیل داوطلب منوط به تائید صلاحیت عمومی وی از سوی هیأت مرکزی گزینش دانشجو است
شرایط اختصاصی:

داشتن کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی (حرفه‌ای) در زمان ثبت نام، مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران با حداقل میانگین نمره ۱۶ از ۲۰ (یا معادل آن در نظام‌های دیگر).

متقاضیان در صورت عدم احراز شرط معدل می‌توانند آثار علمی و تألیفی خود را به گروه علمی مصاحبه کننده ارائه تا مورد ارزیابی قرار گیرد. لازم به ذکر است که ارزشیابی و انطباق و معادل سازی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور، با مراجع ذیصلاح در وزارتین خواهد بود.

دانشگاه در پذیرش سوابق تحصیلی و علمی و پژوهشی متقاضی و تمام امور مربوط به بررسی تقاضای تحصیل داوطلب اختیار کامل دارد و صرفاً ثبت نام در این دوره هیچ حقی را برای داوطلب ایجاد نمی‌کند. دانشگاه از بین داوطلبان و براساس ظرفیت‌های تعیین شده، پذیرفته شدگان واجد شرایط را انتخاب و اعلام نتیجه خواهد کرد.

ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی به صورت تمام وقت است.

دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای در صورت فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ می‌توانند ثبت نام کنند.

ارائه اصل مدرک قبولی زبان انگلیسی عمومی مورد تأیید دانشگاه هنگام ثبت نام الزامی است. داوطلبان فاقد مدرک زبان در صورت قبولی در آزمون اختصاصی و مصاحبه به صورت مشروط ثبت نام و پذیرش می‌شوند و این گونه دانشجویان موظف به ارائه گواهی زبان عمومی (مطابق ضوابط دانشگاه) تا قبل از امتحان جامع هستند.

رشته انتخابی داوطلبان در دوره دکتری باید متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی مندرج در جدول‌های بند «د» باشد. این امر براساس رشته‌های متناسب مقطع قبلی مندرج در دفترچه دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور تعیین می‌شود.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل یا مدارک استخدامی باید حائز شرایط آئین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر «مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی» باشند.

براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که براساس مدرک صادرشده توسط مدیریت دوره سطح ۳ را گذارنده‌اند، منحصراً می‌توانند در یکی از کد رشته‌های مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت نام و در صورت پذیرفته شدن، مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه‌های علمیه صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.

تحصیل همزمان در دو یا چند دوره دکتری تخصصی، ممنوع است.

برگزاری دوره تابع مقررات آموزشی، پژوهشی و دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

شیوه تحصیل در دوره بصورت آموزشی و پژوهشی است. در این دوره محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی، کارهای پژوهشی و رساله است.

محل تحصیل، دانشگاه پیام نور در کشور امارات، حد فاصل اتوبان دبی – شارجه است.

تحصیل در دوره دکتری، به صورت تمام وقت است و حضور در کلاس‌ها و آزمون‌ها، اجباری است.

برنامه کلاسی، مطابق تقویم آموزشی مصوب دانشگاه پیام نور است.

انتقال یا مهمان شدن پذیرفته شدگان به سایر مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در داخل کشور یا سایر دانشگاه‌ها در دوره دکتری تخصصی ممنوع است. ممنوعیت انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور مشمول کارمندان و کارکنان ادارات و مؤسسات دولتی جمهوری اسلامی ایران که به صورت مأمور در خارج از ایران مشغول خدمت می‌باشند نیز خواهد بود.

محتوای آموزشی رشته‌ها و تعداد واحدهای هر رشته مطابق با سرفصل مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری و تعداد واحدهای همان رشته در دانشگاه پیام نور است

مدرک فارغ التحصیلی دانش آموختگان این شیوه، مدرک رسمی دانشگاه پیام نور است.

چنانچه در هر مرحله از تحصیل، به تشخیص دانشگاه داوطلب واجد شرایط و ضوابط به پذیرش شناخته نشود، قبولی داوطلب کان لم یکن می‌شود.

برگزاری کلاس‌ها و ادامه تحصیل در هر یک از رشته‌های مورد پذیرش، منوط به حد نصاب رسیدن تعداد دانشجویان در آن رشته برابر مصوبات دانشگاه است.

بخشی از ظرفیت پذیرش در هر رشته برابر مقررات، به متقاضیان سهمیه ایثارگران تعلق می‌گیرد. سهمیه‌ها، مطابق دفترچه راهنمای آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۰ اعمال می‌شود.

هر یک از داوطلبان، صرفاً مجاز به انتخاب و ثبت نام در یک رشته هستند.

تمام هزینه‌های مشتمل بر ثبت نام، مصاحبه و شهریه تحصیلی (ثابت و متغیر)، آزمون زبان انگلیسی، آزمون جامع و غیره دانشجویان (بدون احتساب هزینه خوابگاه، غذا، بیمه و… و.)، هر ساله بر اساس تصمیمات هیأت امنای دانشگاه مشخص و اعلام و طبق تقویم آموزشی هنگام ثبت نام توسط دانشجویان پرداخت می‌گردد.

در صورت ضرورت، برای تقویت پایه علمی و کسب آمادگی برای شرکت در کلاس‌های اصلی، دانشجو ملزم به گذراندن دروس پایه و پیش نیاز با هزینه شخصی است. ضرورت یاد شده به تشخیص گروه آموزشی مربوطه است. دروس پیش نیاز و جبرانی از دروس مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود. شهریه هر درس بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه محاسبه می‌شود.

تمام هزینه‌های اقامتی بر عهده دانشجویان است و دانشگاه تعهدی برای تأمین خوابگاه و تسهیلات وام دانشجویی و سایر موارد ندارد.

تذکر مهم: داوطلب باید در زمان مراجعه به دانشگاه برای ثبت نام اولیه، مدارک معتبر مبنی بر اقامت در خارج از کشور و مستندات مربوط به معدل خود را ارائه دهد و تعهدنامه محضری برای تحصیل در دانشگاه را ارائه نمایند. مجدداً تاکید می‌شود امکان ثبت نام داوطلبانی که مدارک اقامتی معتبر در خارج ازایران را نداشته باشند یا امکان حضور در کشور امارات را نداشته باشند، میسور نیست.

تذکر مهم: در صورت تشخیص هر گونه اظهار نظر خلاف واقع یا موارد اعلامی در هر مرحله از پذیرش یا تحصیل، از ادامه تحصیل داوطلب / دانشجو جلوگیری می‌شود. مرجع رسیدگی به هر گونه مغایرت دانشگاه پیام نور است و فرد حق هیچ‌گونه اعتراضی ندارد.

شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی:

۱. تمام اتباع غیر ایرانی، مشمول شرایط و ضوابط مربوط در دانشگاه پیام نور خواهند بود.

۲. تحصیل در دوره دکتری به زبان فارسی بوده و باید تسلط لازم را برای تحصیل در دانشگاه برابر آئین نامه‌ها به زبان فارسی داشته باشند.

نام رشته‌های مورد پذیرش دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور شعبه امارات

– زبان و ادبیات فارسی

– روانشناسی سلامت

– برنامه ریزی آموزش از دور

– آموزش زبان انگلیسی

_ریاضی کاربردی

_مدیریت بازرگانی

_حقوق بین الملل عمومی

شهریه دکتری دانشگاه پیام نور در شعبه امارات

شهریه و سایر هزینه‌های ثبت نام و تحصیل دانشجویان پذیرفته شده مقطع دکتری تخصصی شعب برون مرزی دانشگاه، به صورت ارزی و بر اساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه تعیین می‌شود. پذیرفته شده در بدو ورود متعهد به ارائه تضمین‌های مالی لازم، برابر نظر دانشگاه است.

روش ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور در شعبه امارات

ثبت نام داوطلبان به صورت اینترنتی خواهد بود، بنابراین لازم است متقاضیان با مراجعه به آدرس اینترنتی http://iscreg.pnu.ac.ir از تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ لغایت ۲۰ آذر ۱۴۰۰ نسبت به ثبت نام اولیه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

محل و زمان برگزاری مصاحبه و آزمون

۱. زمان برگزاری مصاحبه از طرف مرکز امور بین الملل دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۲. مکان مصاحبه کشور امارات – شارجه – جنب انصارمال – ساختمان الملاء – واحد ۷۰۴

اعلام نتایج نهایی و ثبت نام

۱. اسامی پذیرفته شدگان نهایی بعد از بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و نیز مصاحبه علمی و بررسی شرایط پذیرش پس از کسب نظر مراجع ذیربط از طریق پورتال مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور به آدرس isc.pnu.ac.ir اعلام خواهد شد.

۲. ثبت نام از پذیرفته شدگان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بصورت مشروط انجام خواهد شد و ثبت نام قطعی از پذیرفته شدگان پس از احراز صلاحیت عمومی توسط مراجع ذیربط صورت می‌گیرد.

سایر موارد

۵. دانشگاه هیچ تعهدی مبنی بر تأمین ارز، خوابگاه و اسکان و پیگیری یا حل مشکل تردد دانشجویان مشغول به تحصیل در شعبه امارات برای ورود و خروج به کشور امارات را ندارد و اگر دانشجویی شرایط حضور در کشور امارات را از دست بدهد، قبولی وی در هر مرحله کان لم یکن خواهد بود.

۶. پذیرفته شدگان در صورت عدم پرداخت شهریه و عدم ثبت نام به موقع در هر نیمسال تحصیلی برابر برنامه اعلام شده دانشگاه، منصرف از تحصیل محسوب می‌شود.

۷. حضور دانشجو در کلاس‌های درس و آزمون‌ها در کشور امارات الزامی است. ضمناً دانشگاه می‌تواند از امکانات نوین مانند ویدئو کنفرانس و … برای ارتقای سطح آموزشی دانشجویان استفاده نماید.

۸. دانشگاه هیچ تعهدی برای اعطای وام، تخفیف شهریه و خوابگاه به دانشجویان ندارد.

داوطلبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات وپاسخگویی به سوالات احتمالی با شماره تلفن ۰۰۹۷۱۶۵۳۱۷۳۲۳ و ۰۰۹۷۱۵۶۷۰۸۶۰۶۱ و وب سایت www.pnu.global در امارات و شماره ۰۲۱۲۳۳۲۲۶۵۴ در تهران و در ساعات اداری تماس حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا