آزمون‌هاورودی دکتری

تعیین ۶ هزار کلاس و سالن به عنوان حوزه امتحانی کنکور دکتری ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش خبر داد؛

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری مهر گزارش می دهد: دکتر عبدالرسول پورعباس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط و چگونگی برگزاری آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون گفت: آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در صبح روز جمعه ۶ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر در آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۱ هزار نفر زن و حدود ۱۰۵ هزار نفر مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، دامپزشکی، کشاورزی در ۲۴۷ رشته امتحانی شرکت می‌کنند. بیشترین جمعیت داوطلب با ۱۲۰ هزار نفر داوطلب در گروه علوم انسانی است. با توجه به تفکیک حوزه‌ها و تعداد رشته‌های امتحانی تجمع قابل توجهی از جمعیت در حوزه‌های آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ نداریم.

۵ هزار و ۹۰۵ کلاس و سالن مجزا برای حوزه‌های امتحانی در نظر گرفته شد

وی افزود: آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در ۹۶ شهر کشور برگزار می‌شود که در هر شهر به طور متوسط ۱۹۰۰ نفر ظرفیت داوطلبان پیش بینی شده است که در این ۹۶ شهر تعداد ۱۸۹ حوزه اصلی داریم و ۵۹۷ حوزه فرعی داریم و ۵ هزار و ۹۰۵ کلاس و سالن مجزا برای حوزه‌های امتحانی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب حداکثر جمعیت در کلاس‌های بزرگ هم مستقر می‌شوند ۳۰ نفر است.

پورعباس خاطرنشان کرد: لذا تمام پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان آزمون رعایت می‌کنیم و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

داوطلبان ۳ ماسک همراه داشته باشند و در طول امتحان ماسک‌های خود را هر یک ساعت یک‌بار عوض کنند

وی از داوطلبان خواست با وجود فراهم بودن امکانات ضدعفونی و بهداشتی در محل حوزه‌ها، ماده ضدعفونی و ماسک اضافه داشته باشند و افزود: به ویژه هر فرد نیاز دارد که ماسک خود را تعویض کند و از همین رو از داوطلبان می‌خواهم تا ۳ ماسک همراه داشته باشند که در طول امتحان هم ماسک‌های خود را هر یک ساعت یک‌بار عوض کنند تا مشکلی برای کسی به وجود نیاید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: تمام تمهیدات بهداشتی لازم از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اندیشیده شده است و حوزه‌ها و دانشگاه‌هایی که برای برگزاری آزمون با سازمان سنجش همکاری می‌کنند پروتکل‌ها و فاصله گذاری ها را به نحو شایسته‌ای اجرا می‌کنند.

وی یادآور شد: تعداد کلاس‌های حوزه امتحانی نسبت به آزمون‌های گذشته بسیار بیشتر شده است و سعی کرده‌ایم با استفاده از همه امکانات کشور آزمونی ایمن را برای داوطلبان فراهم کنیم.

در هر حوزه امتحانی یک یا دو اتاق ایزوله برای مبتلایان احتمالی در نظر گرفته شده است

پورعباس درباره موضوع خوداظهاری بیماری کرونا برای داوطلبان آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ گفت: خوداظهاری کرونا برای داوطلبان آزمون امسال نیز اجرا می‌شود و ضمن اینکه در هر حوزه امتحانی جایی به صورت ویژه و ایزوله برای مبتلایان احتمالی در نظر گرفته‌ایم و یک یا دو اتاق ایزوله در حوزه خواهیم داشت که داوطلب در همان مکان آزمون خود را برگزار کند.

در همین زمینه علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به‌کارگیری حدود ۶ هزار سالن و کلاس بزرگ برای آزمون دکتری و نسبت داوطلبان به فضای آزمون، همه تلاش برای حفظ رعایت فاصله اجتماعی صورت گرفته که اطمینان خاطری برای داوطلبان به وجود آید.

کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ توسط گروه‌های نظارت و ارزیابی

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در مراکز برگزاری آزمون الزامی است و رعایت این پروتکل‌ها توسط گروه‌های نظارت و ارزیابی نیز کاملاً کنترل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا