پژوهشی

تعداد مجلات برای چاپ مقالات دانشجویان افزایش می یابد

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی گزارش می دهد:

محمد علی‌اکبری مشاور رئیس دانشگاه در امور پژوهشی و مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی، با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد تبریز و مدیران علمی واحدها و مراکز آموزشی استان دیدار و گفتگو کردند.

دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی در پژوهشیار موفق عمل کرده است

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با توجه به سابقه خود، ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی دارد، اما آنچه از این دانشگاه انتظار می‌رود، محقق نشده و امروز اینجا هستیم تا علت‌های آن را شناسایی و راهکارهای رفع آن را واکاوی و بررسی کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه در امور پژوهشی و مجری طرح پایش با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در سامانه پژوهشیار، اظهار داشت: این دانشگاه در پاسخگویی به تیکت‌های دانشجویان بسیار موفق عمل کرده، اما ضمن قدردانی از استادان متعهد و منظم، انتقاداتی نیز به عملکرد برخی استادان وارد است.

علی‌اکبری با بیان اینکه سرآمدی و پاسخگویی و تبدیل به دانشگاه کارآمد و پایدار از شعارهای دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: حرکت بر مدار تحول، الزام اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و انتظار این است که مدیران و استادان دانشگاه در این مسیر همراه و همگام بوده و خود را نسبت به تحقق برنامه‌های دانشگاه متعهد بدانند. دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) در حوزه پژوهش کشور تحول بزرگی رقم زده و مانع هدررفت توان تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی شده است، بنابراین پذیرفته نیست که در این مسیر خللی ایجاد شود.

مشکلات سامانه پژوهشیار رفع شده است

علی اکبری خاطرنشان کرد: بحمدالله مشکلاتی که سامانه پژوهشیار در ابتدای اجرا با آن مواجه بود، برطرف شده و استادان، مدیران گروه و دانشجویان نیز با محیط کاری این سامانه آشنا شده اند، با سامان گرفتن فضای پژوهش دانشگاه، اکنون در حال بررسی عملکرد مراکز تحقیقاتی و مجلات علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم تا ارزیابی دقیق از نوع عملکرد و میزان درآمدزایی مراکز تحقیقاتی و فعالیت مجلات داشته باشیم.

تعداد مجلات برای چاپ مقالات دانشجویان افزایش می یابد

مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای افزایش تعداد مجلات علمی و پژوهشی برای فراهم کردن فرصت پذیرش و چاپ مقاله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال تلاش هستیم تا مجلات SJR علوم انسانی دانشگاه را هم وارد فهرست نشریه‌های معتبر برای چاپ مقالات کنیم و بدین تربیت تعداد زیادی از این مجلات در اختیار دانشجویان قرار میگیرد و جزئیات این اقدام به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

برنامه‌های علمی جزو اولویت‌های طرح پایش است

علی اکبری در ادامه برنامه سفر یک روزه خود به تبریز، با اعضای شورای برنامه‌های علمی «طرح مدیریت یکپارچه توسعه پایدار در حوزه آبریز دریاچه ارومیه» و «چرم و کفش» استان آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی پس از شنیدن نظرات، پیشنهادها و انتقادهای اعضای شورای برنامه علمی و حوزه‌های دانشی، گفت: برخی موضوعات مطرح شده در این جلسه، در آئین‌نامه جدید اصلاح شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه برنامه علمی هر استان مستقل است و زیر نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هر استان مدیریت می‌شود، گفت: برنامه‌های علمی جزو اولویت‌های طرح پایش است و به شدت از آن حمایت می‌شود. جایگاه رئیس برنامه علمی هر استان معادل با معاون پژوهشی استان است، بنابراین انتظار داریم کار دقیق در این حوزه انجام شود. همچنین باید از اعضای هیات علمی جوان و باانگیزه در حوزه‌های دانشی استفاده شود تا برنامه‌های علمی با سرعت بیشتری پیش برود.

علی اکبری خطاب به اعضای شورای برنامه علمی چرم و کفش، اظهار داشت: برنامه علمی چرم و کفش، یکی از بهترین برنامه‌های علمی کشور است. برای معرفی این برنامه باید وبینار برگزار و استادان و دانشجویان را با برنامه علمی چرم و کفش و ظرفیت‌های پژوهشی آن آشنا کرد. برای این کار می‌توانید تا ۹ حوزه تخصصی در رشته گرایش‌های مختلف ایجاد کنید و این حوزه‌های دانشی در سطح کشور پراکنده باشند تا بتوان از ظرفیت سایر استان‌ها نیز استفاده کرد.

علی‌اکبری تأکید کرد: دانشگاه‌ آزاد اسلامی یک دانشگاه شبکه‌ای است و برای اجرای برنامه‌های علمی نیز باید شبکه تشکیل شود، به عنوان نمونه باید شبکه برنامه علمی چرم و کفش با محوریت استان آذربایجان شرقی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و از ۷۰ هزار پایان‌نامه حداقل ۳۰ درصد براساس برنامه‌های علمی باشد.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌های علمی سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده و نگاه جدی به آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا