دانشگاهی

تبدیل تهدیدها به فرصت با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، محمدعلی زلفی‌گل شامگاه دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو همچون جسم و روح هستند، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ها را شاهد بودیم که این مهم همچون جسمی بود که روح در آن وجود ندارد.

وی به بستر سازی لازم برای حضور دانشجویان مقاطع مختلف در دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: دانش و فناوری امروزه در اقتصاد دنیا حرف اول را می‌زند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دانش‌پذیری حاکمان را عامل نجات یک جامعه دانست و عنوان کرد: عدم بکارگیری علم، دانش و فناوری توسط سرمایه و نیروی انسانی موجب حذف اقتصاد جامعه از میدان رقابت می‌شود.

زلفی‌گل با بیان اینکه تولید محصولات باید بر مبنای ایده و نوآوری باشد، تصریح کرد: با تولید محصولات نوآور می توان ثروت کسب کرد.

وی نقش دانشگاه‌ها در جامعه را منحصر به‌فرد عنوان کرد و افزود: نقش دانشجویان، اساتید و دانش‌پژوهان در جامعه تعیین‌کننده است که حاکمان باید قدردان این اقشار باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در جامعه امروزی مردم برای کسب علم و تحصیل هزینه پرداخت می‌کنند، گفت: باید به نسل جوان خدمت شود که این خدمت برای مسئولان یک توفیق است.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه اساتید باید شیوه زندگی، ایمان، فرهنگ و اخلاق را در کنار درس به دانشجویان آموزش دهند، ادامه داد: دانشگاه‌ها در خلق فرهنگ، امنیت، ثروت وآرامش تاثیرگذار هستند که باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه ساختن جامعه با سرمایه گذاری در وزارتخانه‌های متولی علم، فناوری و پژوهش امکان‌پذیر است، اظهار کرد: از ظرفیت دانشگاه‌ها باید برای تبدیل تهدیدها به فرصت استفاده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به طراحی سیستم نظام ایده‌ها و نیازها با عنوان «نان» اشاره کرد و افزود: نیازهای پژوهشی بخش های مختلف جامعه از جمله صنایع در این سامانه جمع‌آوری می‌شود و رساله‌های دانشجویان دکتری و پایان نامه دانشجویان ارشد به سمت رفع این نیازها هدایت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا