پژوهشی

بیش از ۹۰ پایان‌نامه‌ و رساله‌ برتر تقاضامحور سال ۱۴۰۰ معرفی شد

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از وزارت علوم گزارش می دهد: پیمان صالحی گفت: پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها بخش مهمی از توان پژوهشی کشور محسوب می‌شوند و می‌توانند تأثیر زیادی در بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به ضرورت نقش آفرینی مؤثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در حل مسائل جامعه و رفع مشکلات کشور، لازم است حمایت و پشتیبانی مناسبی از اینگونه پژوهش‌های تقاضامحور صورت پذیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: با توجه به روندهای حاکم ضروری است جهت‌دهی پذیرش و تربیت دانشجویان بر اساس نیاز جامعه و صنایع فعال صورت پذیرد. بنابراین لازم است به تدریج سهم بیشتری از این توان معطوف به نیازها و اولویت‌های کشور شده و مستقیماً بر اساس تقاضا تعریف و به اجرا گذاشته شوند.

وی ادامه داد: در این راستا پیش‌بینی انواع حمایت‌ها، تشویق‌ها و تسهیلات ضروری بوده و تحقق این امر چه در سطح دانشگاه‌ها و چه در سطح ستاد وزارتخانه نیازمند تلاش جدی است.

وی افزود: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بیش از ۹۰ پایان‌نامه و رساله تقاضامحور برگزیده معرفی کردند که چکیده این موارد گردآوری، تدوین و منتشر شده است.

صالحی افزود: پس از داوری پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها توسط کمیته داوران، در سطح کشور ۳ رساله دکتری تقاضامحور برگزیده و ۲ پایان‌نامه کارشناسی ارشد تقاضامحور برگزیده مشخص شدند که از این برگزیدگان در مراسم هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ تجلیل شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار امیدواری کرد: با تقدیر و تشویق مناسب اساتید راهنما و دانشجویان، بتوان در هدفمندی و اثربخشی بیش از پیش پژوهش‌های تقاضا محور کشور گام برداشت.

کتاب پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر تقاضامحور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از اینجا قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا