دانشگاهی

انتشار اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، بر اساس اعلام این دانشگاه، پذیرش دانشجو دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش کشور، سوابق تحصیلی (آموزشی و پژوهشی) و مصاحبه در رشتههای ریاضی و علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی کاربردی، مهندسی هستهای، مهندسی برق، مهندسی عمران و محیطزیست، مهندسی صنایع و سیستمهای مدیریت، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسیمواد و متالورژی، مهندسی نساجی، مهندسی هوافضا، مهندسی دریا، مهندسی کامپیوتر، مهندسی پلیمر، مهندسی پزشکی، مهندسی نفت در تهران و پردیس ماهشهر بصورت ورودی از نوع روزانه و نوبت دوم صورت میپذیرد.

مراحل پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر

کلیه داوطلبانی که در انتخاب رشته گرایش محل سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه صنعتی امیرکبیر را انتخاب نموده اند، در صورت دارا بودن حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر (بر اساس نمره تراز نهایی داوطلب مطابق کارنامه سازمان سنجش آموزش کشور)، ضروری است وارد سامانه الکترونیکی تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (ساعت) شده و اطلاعات خود را وارد نمایند.

این داوطلبان لازم است از روز شنبه تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ لغایت روز شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ به سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه (ثبت نام دوره دکتری سال ۱۴۰۱) مراجعه و کلیه اطلاعات و سوابق شخصی، آموزشی، پژوهشی، تدریس، اشتغال و …، همچنین رشته/گرایش/محل های مورد نظر خود را طبق راهنمای مربوطه وارد سامانه نمایند.

آدرس سامانه http://pgrad.aut.ac.ir/3/applicant می باشد.

بدیهی است منحصرا داوطلبانی می توانند جهت ارزیابی تخصصی در هر کد رشته گرایش محل به دانشگاه درخواست دهند که با توجه به کارنامه مذکور دارای حدنصاب در آن کد رشته گرایش محل باشند.

داوطلبان باید تمامی شرایط مندرج در دفترچه های شماره (۱) و (۲) آزمون سازمان سنجش آموزش کشور را احراز نموده باشند.

با توجه به محدودیت زمان لازم بین ثبت نام، تشکیل پرونده و مصاحبه، مهلت ثبت نام و ورود اطلاعات در سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

در صورت عدم ورود اطلاعات و قطعی نمودن آن در سامانه، از داوطلب مصاحبه بعمل نمی آید.

صحت اطلاعات وارد شده در سامانه به عهده داوطلب می باشد. در صورتی که در هر مرحله از فرایند پذیرش داوطلب و حتی پس از قبولی دانشجو در دانشگاه مشخص گردد که اطلاعات وارد شده در سامانه با اطلاعات واقعی مغایرت دارد، پذیرش داوطلب لغو شده و مطابق با قوانین برخورد خواهد شد.

انتخاب هر تعداد رشته گرایش مطابق با انتخاب جای انجام شده در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور بلامانع است ولی توصیه می گردد که هر داوطلب بیش از دو رشته گرایش را انتخاب ننماید. لازم به ذکر است که برای هر رشته گرایش انتخاب نوع ورود روزانه و نوبت دوم نیز باید مطابق انتخاب های انجام شده در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور باشند.

هزینه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

لازم است هر داوطلب، صرف نظر از نوع ورود (روزانه و نوبت دوم) فقط یک هزینه برای ثبت نام پرداخت نمایند.

داوطلبان محترم دعوت شده به مصاحبه لازم است هزینه ثبت نام بررسی مدارک و انجام مصاحبه را در این مقطع زمانی و از طریق سامانه آزمون دکتری پرداخت نمایند. هزینه ثبت نام برای هر رشته گرایش بر اساس مصوبه هیات استاد دانشگاه مبلغ ۸۰۰/۰۰۰ ریال (هشتاد هزار تومان) می باشد.

نکته مهم: در صورتیکه داوطلبی برای یک رشته گرایش همزمان، متقاضی دوره روزانه و یا نوبت دوم)باشد، صرفاً، هزینه یک ثبت نام از ایشان دریافت می گردد.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۴۰۱

داوطلبانی که در سامانه آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ ثبت نام نموده اند، لازم است جهت اطلاع از نحوه ارسال مدارک مورد نیاز زیر جهت بررسی در روز مصاحبه به سایت دانشکده مربوطه مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز شرکت در مصاحبه دانشگاه امیر کبیر به شرح زیر است:

  • تصویر صفحه اول شناسنامه و صفحه توضیحات (در صورت داشتن توضیحات)
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر کارنامه مرحله اول و دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۱
  • تصویر حکم کارگزینی برای داوطلبان حائز شرایط سهمیه مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • تصویر مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریزنمرات در دو مقطع (معرفی نامه نظام وظیفه، گواهینامه موقت تحصیلات، دانشنامه)
  • مدارک و مستندات دستاوردهای پژوهشی (مقاله، ثبت اختراع، کتاب و …)

تبصره ۱: آن دسته از داوطلبان که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته میباشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می بایست اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.

تبصره ۲: آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای فارغ التحصیل خواهند شد، می‌بایست اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه محل تحصیل مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ را همراه داشته و ارائه نمایند.

تبصره ۳: میهمان دانشگاه آزاد اسلامی متقاضی استفاده از سهمیه مربیان، لازم است معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی این دانشگاه را بارگذاری نمایند.

لازم به ذکر است اصل مدارک شناسنامه، کارت ملی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای تطبیق در زمان مصاحبه همراه خود داشته باشید و همچنین جهت اطلاع از سایر مدارک مورد نیاز به سایت دانشکده مربوطه مراجعه نمایید.

صحت مدارک بارگذاری شده در سامانه مصاحبه به عهده داوطلب می باشد. در صورتی که در هر مرحله از فرایند پذیرش داوطلب و حتی پس از قبولی دانشجو در دانشگاه مشخص گردد که مدارک ارائه شده در سامانه مصاحبه با اطلاعات واقعی مغایرت دارد، مطابق با قوانین برخورد خواهد شد و پذیرش داوطلب لغو می گردد.

زمان مصاحبه دکترا دانشگاه امیرکبیر

مصاحبه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر الزاما بصورت حضوری می باشد. تاریخ برگزاری مصاحبه تخصصی در روزهای دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ و سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ می باشد. کلیه دعوت شدگان به مصاحبه تخصصی که در سامانه ثبت نام این دانشگاه ثبت نام نموده اند، لازم است جهت اطلاع از زمان دقیق و مکان برگزاری مصاحبه تخصصی به سایت دانشکده مربوطه مراجعه نمایند.

اعلام نتایج دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر
پس از انجام مصاحبه تخصصی با کلیه دعوت شدگان و بررسی دقیق سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان مذکور، نتایج بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش کشور، سوابق آموزشی (۱۰)، نمره سوابق پژوهشی (۱۰) و نمره مصاحبه (۳۰) محاسبه و به سازمان سنجش اعلام می گردد.

️داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه کنکور دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر چه مدارکی باید ارائه دهند؟

فهرست کامل مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر در متن مقاله آمده است.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه امیرکبیر کی است؟

مصاحبه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه امیرکبیر در سال ۱۴۰۱ در نیمه خردادماه برگزار می‌شود. تاریخ دقیق مصاحبه در متن همین مقاله آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا