دانشگاهی

امتحانات دانشگاه‌های مختلف حضوری برگزار می‌شود یا مجازی؟ / شیوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم ۲۰ دانشگاه کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، با واکسینه شدن اکثر جمعیت جامعه و فروکش کردن تب تند کرونا در کشور، دانشگاه‌های سراسر ایران برای برگزاری کلاس‌ها و امتحانات خود در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تدابیری نو اندیشیدند، اما دیری نگذشت که سویه جدید کرونا (امیکرون) برنامه‌ریزی‌ها را درهم شکست و ترس از شیوع گسترده مجدد این بیماری، برنامه‌ریزی برای امتحانات پایان‌ترم را تغییر داد. براین اساس با توجه به آنکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختیار تعیین شیوه برگزاری امتحانات را به دانشگاه‌ها واگذار کرد، نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌های مختلف را اعلام می‌کنیم:

دانشگاه صنعتی شریف

امتحانات پایان‌ترم دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در بازه زمانی شنبه ۲۵ دی ماه تا پنجشنبه ۷ بهمن ماه برگزار می‌شود که برای تمامی مقاطع به شیوه غیرحضوری برنامه‌ریزی شده است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

با توجه به فرصت کوتاه باقیمانده تا آزمون‌های پایان نیم‌سال و تغییر رنگ شهر‌ها برمبنای شیوع سویه جدید کرونا در کشور، محدودیت‌های خوابگاهی برای مراقبت از مبتلایان احتمالی به سویه اُمیکرون وجود دارد. بر این اساس، کلیه آزمون‌های پایان نیم‌سال دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در تمامی مقاطع (کارشناسی و تحصیلات تکمیلی) بصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه شهیدبهشتی

دانشگاه شهیدبهشتی امتحانات از ۱۸ دی‌ماه آغاز خواهد شد طبق اعلام افضلیان معاون آموزشی دانشگاه شهیدبهشتی امتحانات پایان‌ترم دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت غیرحضوری و دانشجویان مقطع دکتری به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دانشگاه علامه طباطبایی

طبق اعلام دانشگاه علامه طباطبایی برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱–۱۴۰۰ برای دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و امتحانات سایر دانشجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دانشگاه تهران

محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران اعلام کرد: امتحانات پایان نیمسال اول ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ دانشجویان دانشگاه به صورت غیرحضوری و امتحان واحد‌های عملی با تصمیم دانشکده‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دانشگاه علم و صنعت ایران

امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به صورت مجازی برگزار می‌شود البته با توجه به آنکه برخی دانشکده‌های این دانشگاه در برخی رشته‌ها کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کرده‌اند تصمیم دارند که امتحانات پایان‌ترم خود را هم به صورت حضوری برگزار کنند.

دانشگاه تربیت مدرس

دردانشگاه تربیت مدرس امتحانات پایان‌ترم از ۲ تا ۲۳ بهمن برگزار می‌شود و شیوه برگزاری امتحانات همچون نیمسال گذشته خواهد بود که در صورت بروز هرگونه تغییر اطلاع‌رسانی می‌شود.

دانشگاه الزهرا (س)

طبق تصمیم دانشگاه الزهرا (س) امتحانات پایان‌ترم دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری و امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

دانشگاه خوارزمی

امتحانات پایانی دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری رشته‌های عمران، مکانیک و تربیت بدنی در دانشگاه خوارزمی به صورت حضوری و امتحانات سایر دانشجویان در تمامی رشته‌ها و مقاطع به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. طبق تقویم آموزشی این دانشگاه بازه زمانی برگزاری امتحانات از ۲۰ دی لغایت ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ است.

دانشگاه آزاد

با توجه به وضعیت کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحانات دروس نظری در دوره کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد مجازی برگزار می‌شود و امتحانات دروس عملی و پزشکی به صورت حضوری برگزارمی شود. نحوه برگزاری امتحانات مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد دوره ارشد و دکترا نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی دانشگاه معین در هر استان می‌تواند با توجه به شرایط کرونایی آن استان برای حضوری یا غیرحضوری برگزار شدن امتحانات پایان‌ترم تصمیم بگیرد لذا شیوه امتحانات دانشگاه غیرانتفاعی آن استان هم متناسب با آن دانشگاه معین خواهد بود به عنوان مثال، چون دانشگاه معین اصفهان امتحانات را به صورت مجازی برگزار می‌کند، امتحانات در دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان اصفهان هم مجازی خواهد بود.

دانشگاه پیام نور

طبق اعلام دانشگاه پیام نور امتحانات پایان‌ترم کلیه دانشجویان این دانشگاه که از تا برنامه‌ریزی شده است به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی

امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماما به صورت حضوری برگزار می‌شود و هیچ دانشگاهی اجازه برنامه‌ریزی و برگزاری امتحان به شکل مجازی را ندارد. با توجه به این مصوبه بازه زمانی امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ حداقل به مدت دو هفته افزایش یافته است.

دانشگاه صنعتی اصفهان

معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امتحانات پایان ترم برای دروس کارشناسی در این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای شرکت در امتحانات باید در دانشگاه حضور یابند و امتحانات این دسته از دانشجویان حضوری است.

دانشگاه هرمزگان

محمدرضا سمتی، معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان، درباره جزئیات برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه هرمزگان عنوان کرد: به منظور حفظ سلامتی دانشجویان و اساتید و پرسنل دانشگاه هرمزگان امتحانات مقطع کارشناسی در تمامی رشته‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد. امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی ارشد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دانشگاه اراک

امتحانات همه دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۹ و قبل از آن به صورت حضوری برگزار می‌شود. برگزاری امتحانات دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ این دانشگاه در مقطع کارشناسی و همه دانشجویان کارشناسی و کاردانی هم غیرحضوری خواهد بود.

دانشگاه بیرجند

دانشگاه بیرجند معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به احتمال شیوع سویه امیکرون امتحانات پایان ترم همه مقاطع در این دانشگاه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

دانشگاه تبریز

بر اساس مصوبه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با توجه به آنکه دروس مقاطع کارشناسی‌ارشد، دکتری و دروس عملی مقاطع کارشناسی، دکترای پیوسته دامپزشکی، کاردانی، کارشناسی ناپیوسته در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بصورت حضوری برگزار شده است اعضای هیئت علمی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی با دانشکده می‌توانند آزمون پایان نیمسال این دروس را بصورت حضوری برگزار کنند. آزمون‌های پایان نیمسال سایر دروس، بصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه بوعلی سینای همدان

امتحانات پایان‌ترم دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینا به صورت حضوری برگزار می‌شود. امتحانات دانشجویان مقاطع کارشناسی و کاردانی به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه ملایر

کلیه امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت مجازی و امتحانات نیمسال مذکور برای دانشجویان مقطع دکتری به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا