آزمون‌هادانشگاهیورودی دکتری

اعلام شرایط پذیرش دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه علم و فرهنگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه علم و فرهنگ برای پذیرش دانشجو در دوره دکتری سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

۱- امکان تقسیط شهریه دانشجویان برابر مصوبات هیأت امنا و هیأت رئیسه دانشگاه، وجود دارد.

۲- دانشجویان این دانشگاه از مزایای وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نیز از تسهیلات صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران (وام ازدواج و وام‌های عادی، ضروری و اضطراری)، در صورت تأمین اعتبار برخوردار خواهند شد.

۳- این دانشگاه هیچگونه تعهدی در قبال تأمین خوابگاه ندارد. اما تلاش خود را جهت اسکان دانشجویان در خوابگاه های خصوصی معتبر و مورد تأیید خواهد داشت.

۴- از دانشجو همزمان با ثبت نام، ضمانت لازم برای تحصیل در طول مدت دوره آموزشی اخذ خواهد شد.

۵- داوطلبان برتر آزمون دکتری (در رشته هایی که حداقل ۳ دانشگاه در آن‌ها پذیرش دانشجو دارند) که محل تحصیل خود را دانشگاه علم و فرهنگ انتخاب نمایند، درصورت پذیرش نهایی علاوه بر مزیت تحصیل رایگان از جایزهای به ارزش ۱۵میلیون تومان بهرهمند خواهند شد.

تبصره ۱: داوطلب برتر، داوطلب حائز رتبه اول در آزمون کتبی سراسری دوره های دکتری تخصصی (برگزارشده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور) است مشروط بر اینکه دانشجو در مرحله مصاحبه دانشگاه نیز رتبه یک تا سه را احراز نموده باشد.

تبصره ۲: یک سوم مبلغ هدیه تا پایان نیمسال دوم تحصیلی و الباقی براساس شاخص های پیشرفت تحصیلی در نیمسالهای بعدی پرداخت می شود.

۶- داوطلبان رتبه های دوم تا پانزدهم آزمون کتبی سراسری دوره های دکتری تخصصی که محل تحصیل خود را دانشگاه علم و فرهنگ انتخاب نمایند، درصورت پذیرش نهایی از تخفیف ۱۰تا ۵۰ درصد از کل شهریه برخوردار خواهند بود.

۷- پذیرش در رشته زیست شناسی جانوری – سلولی و تکوینی (با همکاری پژوهشگاه رویان) به منظور پاسداشت زحمات و خدمات زنده یاد دانشمند جهادگر دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان با ظرفیت یک نفر، بدون اخذ شهریه (بر اساس آیین نامه دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی کشور) صورت می پذیرد.

(پذیرفته شدگان این رشته، مشمول تخفیف بندهای ۵ و ۶ نخواهند بود.)

۸- با عنایت به اینکه اجرای دوره دکتری در رشته زیست شناسی جانوری – سلولی و تکوینی با همکاری پژوهشگاه رویان انجام میشود و با توجه به اهمیت طرح های پژوهشی این پژوهشگاه، به منظور بهره مندی از توانمندی های دانشجویان مستعد برای انجام پروژههای تحقیقاتی بنیادی و کاربردی در عرصه سلول های بنیادی، دارا بودن حداقل معدل کل ۱۶در مقطع کارشناسی ارشد برای داوطلبان این رشته الزامی است؛ لذا خواهشمند است دانشجویانی که حدنصاب معدل را ندارند، از انتخاب این کدرشته و ارسال مدارک خودداری فرمایند.

۹- دانشجویان دکتری به ازای انتشار یا ارایه هر مقاله، متناسب با سطح علمی و میزان اعتبار مجله یا کنفرانس، بر اساس نظر شورای پژوهشی دانشگاه، مستند به آییننامه تشویق فعالیتهای پژوهشی، از تخفیف در شهریه برخوردار خواهند شد.

۱۰- دانش آموختگان مقطع دکتری دانشگاه، مشروط به احراز صلاحیت های لازم و نیاز واحدها، مؤسسات و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی برابر مقررات و ضوابط مربوط برای همکاری در طرح‌های علمی پژوهشی و آموزشی معرفی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا