آزمون‌هاورودی دکتری

اعلام اسامی چندبرابر ظرفیت آزمون دکتری ۱۴۰۲ در هفته اول خرداد

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران به نقل از خبرگزاری آنا گزارش می دهد: آزمون دکتری ۱۴۰۲ در ۱۱۰ شهر کشور، ۱۵۷ حوزه اصلی و ۵۵۷ حوزه فرعی در صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

در آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۸۲۵ نفر زن و ۹۴ هزار و ۳۳۹ نفر مرد هستند. این تعداد داوطلب در ۲۴۷ کدرشته و در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، دامپزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

۷۳ درصد حوزه‌های امتحانی در دانشگاه‌های دولتی، ۱۵ درصد در دانشگاه آزاد و باقی حوزه‌ها در دانشگاه‌های پیام نور، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی و غیرانتفاعی است.

کلید اولیه آزمون دکتری در ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، کارنامه نتایج اولیه آزمون روز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ و دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شده‌اند.

داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.
انتخاب رشته آزمون دکتری از ۲۹ فروردین آغاز شده و تا پنج شنبه ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است؛ در هفته اول خردادماه ۱۴۰۲ اسامی چندبرابر ظرفیت اعلام می‌شود. بر همین اساس مصاحبه‌های آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در نیمه دوم خرداد آغاز می‌شود و تا مردادماه ادامه دارد و در نهایت نتایج نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در اواخر مرداد ۱۴۰۲ اعلام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا