دانشگاهی

آسیب‌شناسی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها ضروری است

سرپرست دانشگاه ایلام:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران:سرپرست دانشگاه ایلام، با بیان اینکه  پویایی برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، منوط به آسیب‌شناسی اقدامات و برنامه‌های کنونی است، تصریح کرد: پی‌گیری و اجرای مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اساس رویکرد ماست. رویکردی، که امید می‌رود زمینه پویایی فرهنگی را در سطح دانشگاه فراهم سازد.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» در نشست هم اندیشی با مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی ، اظهار کرد:  فرصت خدمتی، در اختیار اینجانب و همکارانم قرار گرفته، که زود گذر است و آنچه که ماندگار خواهد بود، آثار این مدیریت  است، لذا امیدواریم در پایان این مسیر، رضایت خداوند و عزیزان دانشگاهی را کسب کنیم.

وی برخورد کریمانه را رویکرد تیم مدیرتی جدید دانشگاه ایلام عنوان کرد و گفت: بر اساس دستور قرآن همه مؤمنان موظف به برخورد کریمانه با همنوعان خود هستند و بر این اساس، تیم مدیریتی جدید دانشگاه ایلام سعی خواهد کرد، که با لطف و مهربانی با همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه ایلام رفتار کند و شأن و کرامت آنها را حفظ نماید و فضای همدلی و دوستی را در محیط دانشگاه حاکم کند.

سرپرست دانشگاه ایلام، با بیان اینکه  پویایی برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، منوط به آسیب‌شناسی اقدامات و برنامه‌های کنونی است، تصریح کرد: پی‌گیری و اجرای مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اساس رویکرد ماست. رویکردی، که امید می‌رود زمینه پویایی فرهنگی را در سطح دانشگاه فراهم سازد.

علی‌محمدی ادامه داد: انتظار داریم، برای رسیدن به این هدف فرهنگی و اجتماعی، مجموعه دفاتر نهاد نمایندگی در سطح استان و به ویژه دانشگاه ایلام، در این مسیر با ما همراهی کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه از سال 1370 که دانشگاه ایلام تأسیس شد، همه رؤسای پیشین به اقتضای شرایط زمانی و امکانات موجود در آن زمان، برای اعتلای دانشگاه ایلام متقبل زحمت شده‌اند، ادامه داد: کسانی که در سال‌های ابتدایی تأسیس دانشگاه ایلام، مدیریت دانشگاه را عهده‌دار بوده‌اند، با وجود کمبود نیروی انسانی، به خوبی توانستند دانشگاه را در مسیر توسعه ریل‌گذاری کننند و لذا باید قدردان همه آنها باشیم.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اقدامات و برنامه‌های انجام شده در دوره مدیرت خود در سال‌های مابین 1389 تا فروردین 1393، اظهار کرد: در آن دوره به همت همه دانشگاهیان، تلاش زیادی برای توسعه دانشگاه ایلام انجام گرفت، که می‌توان به اخذ مجوز 12 رشته تحصیلی در مقطع دکتری، افزون بر اخذ مجوز رشته‌های متعدد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اشاره کرد، که زمینه توسعه آموزشی و پژوهشی بیشتر دانشگاه را فراهم کرد.

علی‌محمدی مستقل شدن هیأت ممیزه دانشگاه از دانشگاه رازی، را بزرگترین دستاورد آن دوره دانست و گفت: زمانی که هیأت ممیزه دانشگاه ایلام در زیر مجموعه دانشگاه رازی قرار داشت، اعضای هیأت علمی برای ارتقاء، مسیر دشوارای را به لحاظ اداری باید طی می‌کردند و برای همین فشار روحی زیادی بر آنها وارد می‌شد و علیرغم اینکه دانشگاه ایلام شرایط مقرر برای استقلال هیأت ممیزه را نداشت، با لطف خداوند متعال، پی‌گیری‌ها و رایزنی‌ها نتیجه داد و سرانجام هیأت ممیزه دانشگاه ایلام از دانشگاه رازی منفک شد.

وی تصریح کرد: منفک شدن هیأت ممیزه از دانشگاه رازی، هویت جدیدی به دانشگاه ایلام بخشید و سبب تسهیل در ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه و سایر امور ذیربط شد، به گونه‌ای که در اثر این تحول ماندگار، شاهد ارتقای بسیاری از اعضای هیأت علمی به رتبه دانشیاری و استاد تمامی هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی،  مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان ایلام نیز با بیان اینکه مجموعه دفاتر نهاد نمایندگی، آمادگی لازم برای کمک به تیم مدیریت جدید دانشگاه را دارد، تأکید کرد: با توجه به سابقه و ظرفیت نهاد نمایندگی، آمادگی داریم مشاوره لازم را در اختیار تیم مدیریتی جدید دانشگاه قرار دهیم و در این مسیر از هیچ کمکی مضایقه نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، حضور مدیران انقلابی در رأس دانشگاه‌ها را نویدبخش تقویت جریان‌ها و نیروهای انقلابی  عنوان کرد و گفت: اصل مهم از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است و لذا باید همه ما تلاش کنیم، این مطالبه رهبر انقلاب را برآورده نمائیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد، افزود: با این رویکرد می‌توانیم شاهد توسعه روابط و تعامل بیشتر، مابین مدیریت دانشگاه و دفتر نهاد نمایندگی باشیم، که قطعاً در بالندگی دانشگاه مؤثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا