موقعیت شغلی

افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های جذب اعضای هیئت علمی با اجرای ارزیابی الکترونیکی

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که اجرای «ارزیابی الکترونیکی» باعث کاهش هزینه‌های سفر و افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های جذب در دانشگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش PhD Info به نقل از خبرگزاری مهر، همایش بررسی فرم ارزیابی الکترونیکی هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها، به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب، در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

کی‌نژاد در این همایش ضمن قدردانی از دبیران و رؤسای دبیرخانه‌های هیئت‌های اجرایی جذب، با اشاره به دشواری بررسی حضوری پرونده‌ها در سال‌های گذشته، تأکید کرد که ارزیابی الکترونیکی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسریع فرایند رسیدگی خواهد شد.

در ادامه، دکتر لاله عسگری رئیس گروه نظارت و برنامه‌ریزی هیئت عالی جذب، گزارشی از طراحی و اجرای فرم ارزیابی الکترونیکی ارائه کرد و گفت: تاکنون ۵۶ درصد دانشگاه‌های وزارت بهداشت، ۶.۲۵ درصد دانشگاه‌های وزارت علوم و ۳۷.۵ درصد دانشگاه آزاد اسلامی به این فرم پاسخ داده‌اند. صحت و سقم پاسخ‌ها در حال بررسی است.

وی افزود: «فرم‌های توانایی علمی و صلاحیت عمومی باید به هیئت‌های مرکزی جذب ارسال شوند تا به‌روز بودن آنها از سوی هیئت‌های مرکزی وزارتین و دانشگاه آزاد اسلامی تأیید شود. دانشگاه‌ها مرجع تشخیص به‌روز بودن فرم‌ها نیستند و این فرم‌ها می‌توانند برای جذب‌شدگان فراخوان‌های شهریور و بهمن ۱۴۰۲ مورد استفاده قرار گیرند.»

در بخش دیگری از همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین ذبیح‌زاده دبیر هیئت عالی جذب، با تأکید بر لزوم داشتن احکام معتبر توسط اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی گفت: «سه جلسه غیبت متوالی یا متناوب اعضا با وجود ارسال دعوت‌نامه، به منزله استعفا محسوب می‌شود.»

وی افزود: «امتیاز وتویی بندهای ۱، ۲، ۳ و ۱۶ فرم صلاحیت عمومی نباید کمتر از هشت باشد.»
او همچنین یادآور شد که دستورالعمل تحقیق بر اساس مصوبه ۳۴۶ هیئت عالی جذب تدوین و ابلاغ شده و دانشگاه‌ها باید تقویم زمان‌بندی مصوب هیئت عالی جذب را در بررسی پرونده‌ها رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا