دانشگاهیمعرفی رشته های تحصیلی

دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران پنج رشته جدید راه‌اندازی می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران (ph.D info) به نقل از دانشگاه تهران، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با هدف توسعه دانش و تخصص در حوزه‌های متنوع روانشناسی و علوم شناختی، پنج رشته جدید را به مجموعه برنامه‌های آموزشی خود افزوده است. بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتری تخصصی ایران و به نقل از دانشگاه تهران، این پنج رشته در دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد تصویب شده و از مهرماه سال جاری فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آن‌ها آغاز شده است.

در مقطع دکتری، دو رشته «روانشناسی بالینی» و «علوم شناختی- روانشناسی شناختی» به تصویب رسیده‌اند. رشته روانشناسی بالینی به بررسی و درمان مسائل روانی افراد می‌پردازد و دانشجویان این رشته توانایی ارائه خدمات درمانی حرفه‌ای را خواهند داشت. از سوی دیگر، رشته علوم شناختی- روانشناسی شناختی تمرکز بر درک عمیق‌تر فرآیندهای ذهنی و شناختی انسان دارد که شامل مطالعه موضوعاتی نظیر حافظه، ادراک و یادگیری می‌شود.

همچنین در مقطع کارشناسی ارشد، سه رشته «علوم شناختی- ذهن، مغز، تربیت»، «روانشناسی بالینی کودک و نوجوان» و «آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان» معرفی شده‌اند. رشته «علوم شناختی- ذهن، مغز، تربیت» به بررسی تعامل بین علوم شناختی و آموزش می‌پردازد و هدف آن تربیت دانش‌آموختگانی است که بتوانند از دانش شناختی برای بهبود فرآیندهای آموزشی استفاده کنند. رشته «روانشناسی بالینی کودک و نوجوان» تمرکز ویژه‌ای بر مسائل روانی کودکان و نوجوانان دارد و رشته «آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان» به بررسی چگونگی انتقال مفاهیم فلسفی به نسل جوان می‌پردازد.

این رشته‌های جدید نه تنها فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به رشته‌های روانشناسی و علوم شناختی فراهم می‌کند، بلکه مسیرهای جدیدی را برای پژوهشگران و دانشجویان در زمینه‌های تخصصی‌تر باز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا