آزمون‌هااشتمال

ثبت نام آزمون احراز بسندگی زبان عربی(اشتمال)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران (ph.D info)، به نقل از دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی زمان ثبت نام آزمون اشتمال از مهر ماه شروع شده و تا نیمه اول آبان ماه ادامه دارد.

(برگزاری این دوره آزمون فقط مختص به دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی است)

 

  • شروع ثبت نام 1403/07/10
  • پایان ثبت نام 1403/08/21

آزمون اشتمال عربی چیست؟

آزمون اشتمال عربی که به صورت کامل “الاختبار الشامل لتقویم المهارات اللغویه” نامیده می‌شود، یک آزمون بین‌المللی برای سنجش مهارت‌های زبان عربی است. این آزمون در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر شناخته شده و هدف اصلی آن، ارزیابی مهارت‌های چهارگانه‌ی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن شرکت‌کنندگان است.

این آزمون که گاهی با نام‌های دیگری مانند “شامل”، “الکفاءه اللغویه” و “آزمون بسندگی زبان عربی” شناخته می‌شود، مشابه آزمون تافل در زبان انگلیسی است. اخیراً وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصمیم گرفته است که این آزمون را به عنوان جایگزین تافل برای دانشجویان برخی از رشته‌های مرتبط با زبان عربی به رسمیت بشناسد.

اعتبار و کاربرد آزمون اشتمال عربی

سازمان سنجش نیز با توجه به معیارهای مورد نظر خود، گواهینامه قبولی در این آزمون را به عنوان یک مدرک معتبر علمی برای رشته‌های تحصیلات تکمیلی و همچنین مدرک حرفه‌ای برای استفاده‌های شغلی در تمامی مراکز آموزش عالی به رسمیت خواهد شناخت.

هدف اصلی آزمون

هدف از این آزمون، ارتقای کیفیت آموزش زبان عربی در دانشگاه‌ها، شناسایی نقاط ضعف و قوت در مهارت‌های زبانی شرکت‌کنندگان و تسهیل مسیر تحصیلی دانشجویان در مقاطع بالاتر است. این آزمون در سطوح مختلفی اعم از پیش دانشگاهی، دانشگاهی و پسادانشگاهی برگزار می‌شود.

جمع‌بندی

آزمون اشتمال عربی با توجه به اهمیت زبان عربی در حوزه‌های علمی و فرهنگی، می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر در بهبود مهارت‌های زبانی و پیشرفت تحصیلی و شغلی برای افراد علاقه‌مند به زبان عربی مورد استفاده قرار گیرد.

لینک ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا