اطلاعیه و بخشنامه‌دانشگاهی

بازنگری شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انضباطی دانشجویان در دست اجرا است

پایگاه اطلاع رسانی دکتری تتخصصی ایران (ph.D info) به گزارش سازمان امور دانشجویان، شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انضباطی دانشجویان در حال بازنگری است. دکتر سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان، تأیید کرد که این بازنگری به منظور فراهم کردن امکان تجدید نظر بیشتر در پرونده‌های انضباطی دانشجویان صورت می‌گیرد.

وی توضیح داد: «آیین‌نامه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و تغییر نخواهد کرد، اما شیوه‌نامه اجرایی آن در حال بازنگری است تا امکان تجدید نظر در پرونده‌های انضباطی افزایش یابد.»

دکتر حبیبا همچنین به عدم وجود آمار دقیقی از پرونده‌های انضباطی اشاره کرد و گفت: «برخی پرونده‌ها به مرکز ارائه نشده‌اند و از این رو آمار دقیقی در دست نیست.» وی از رؤسای دانشگاه‌ها خواست تا بر اساس سیاست‌های دولت و وزارت علوم، فضایی شاداب و دوستانه در آغاز سال تحصیلی جدید ایجاد کرده و با دانشجویان با ملایمت بیشتری برخورد کنند.

در ادامه، رئیس سازمان امور دانشجویان تأکید کرد: «دانشگاه‌ها باید پرونده‌های دانشجویانی که با احکام تعلیق از تحصیل مواجه شده‌اند را پیش از آغاز سال تحصیلی بررسی کرده و مشکل آن‌ها را حل کنند.»

این اقدامات در پی تأکیدات مقامات ارشد کشور از جمله رئیس‌جمهور و وزیر علوم صورت می‌گیرد که خواستار بازنگری در احکام انضباطی و فراهم کردن شرایط برای بازگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها شده‌اند.

این خبر از سوی مقامات وزارت بهداشت نیزتأیید شده است. دکتر مسعود حبیبی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، اعلام کرد که تمامی احکام انضباطی صادره در دو سال اخیر برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مجدداً بررسی خواهد شد و این دانشجویان از ترم تحصیلی جدید به دانشگاه‌های خود بازمی‌گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا