دانشگاهی

بروز رسانی جدید دانشگاههای خارجی مورد تایید

برای بعد از سپتامبر۲۰۲۱ اعلام شد؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتری تخصصی ایران:در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور بروز رسانی شده است که به تفکیک گروه، دانشگاه‌های الف (ممتاز) تعداد ۶۰۳، ب (خوب) ۸۱۸ و ج (متوسط) ۱۱۰۵ است.

براساس اعلام اداره کل دانش آموختگان، ضروری است متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور صرفاً در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) که قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل است ثبت نام رسمی کنند.

لذا مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان از اصلی‌ترین وظایف اداره کل دانش‌آموختگان است. در این راستا این اداره کل نسبت به بررسی و اعلام اعتبار دانشگاه‌ها برای سپتامبر ۲۰۲۱ اقدام کرده است که در پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل به نشانی http://www.grad.saorg.ir قابل مشاهده است.

گزارش آماری سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به تفکیک گروه دانشگاه‌های الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) به شرح ذیل است:

گروه الف (ممتاز)گروه ب (خوب)گروه ج (متوسط)
دانشگاه ها / مؤسسات پس از سپتامبر ۲۰۲۰۶۵۷۸۳۰۹۱۶
دانشگاه ها / مؤسسات پس از سپتامبر ۲۰۲۰۱۶۰۳۸۱۸۱۱۰۵
۵۴-۱۲-۱۸۹+

بر اساس گزارش آماری سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به تفکیک گروه دانشگاه‌های الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) تعداد دانشگاه‌های ممتاز ۵۴ دانشگاه و تعداد دانشگاه‌های خوب ۱۲ دانشگاه کاهش داشته و تعداد دانشگاه‌های متوسط ۱۸۹ دانشگاه افزایش یافته است. همچنین در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور و در سال ۲۰۲۰ دانشگاه‌های ۱۰۵ کشور بروزرسانی شده است که تعداد ۴ دانشگاه افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا